מכירת לידים

מכירת לידים

עסק המעוניין לגייס לקוחות חייב להכיר את האפשרות של רכישת לידים איכותיים. הרכישה מתבצעת דרך חברות המתמחות ביצירת לידים. חברות אלו מבצעות קמפיינים שיווקים ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש ואתרי תוכן. במהלך קמפיין שיווקי שמטרתו איסוף מידע יכולה החברה לרכז מגוון רחב של נתונים רלוונטיים. נתונים אלו מועברים לבעלי עסקים במסגרת עסקאות של מכירת לידים. לידים איכותיים נמכרים בהתאם לפרמטרים קבועים ובמחיר העולה בקנה אחד עם צרכי העסק.

יש כמה נושאים שכדאי לבדוק לפני שחותמים על חוזה מכירת לידים. ראשית, בעל העסק חייב לוודא את מקורות המידע. לידים באינטרנט נאספים מכל מיני מקומות ולא תמיד הגודל מעיד על איכות. שנית, רצוי לחתום על הסכם עם חברת פרסום רק לאחר שמיישרים קו בנוגע לסיבות פסילה. תיאום מן הסוג הזה מונע ויכוחים מיותרים ועיכוב בניצול האפקטיביות של לידים איכותיים.

 

מה עושים אחרי שמקבלים מידע?

רכישת לידים היא השלב הראשון באיסוף המידע. בשלב השני והחשוב יותר אמור העסק להשתמש במידע שהוא מקבל בצורה נכונה. עליו להזין את הנתונים אל תוך מערכת ניהול לידים ולהקצות אנשי מכירות לטובת יצירת קשר עם הלקוח. הטיפול בלידים חייב להיות מדויק, מיומן ומקצועי. יצירת קשר עם לקוחות לא רלוונטיים עלול לגרור תביעות ועוגמת נפש. מערכת הניהול חשובה לא פחות מהמקצועיות של אנשי המכירות או אפילו מהמחיר של השירות או המוצר.

לסיכום, מכירת מידע היא חלק משירות המתאים לעסקים בכל ענפי המשק. חברות, ארגונים ותאגידים משתמשים בשירות הזה על מנת להרחיב את בסיס הלקוחות הקיים. השירות מתואם מול חברות פרסום המכירות את התחום של לידים באינטרנט. מבחינת בעל העסק, הדבר החשוב הוא לחתום על חוזה העונה על צרכיו.

לקבלת פרטים על המערכת